Пятница, 17.05.2024, 03:47
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Блог | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории раздела
Видео АМСУ [6]
Поиск
Наш опрос
ВЫ?
Всего ответов: 485
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Календарь
«  Октябрь 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Архив записей
Теги
EUBAM (3)
Полезность
Архив записей
Сайт клуба "Менеджер"
Главная » 2012 » Октябрь » 16 » Пашко Павло Володимирович Людина номеру

11:48

Пашко Павло Володимирович Людина номеру

Всі ми знаємо про таку видатну людину для Академії митної служби України та Державної митної служби в цілому, як Пашко Павло Володимирович – Заступник голови ДМСУ, Державний радник митної служби 2 рангу, Директор організаційно розпорядчого департаменту, Член колегії ДМСУ. Ми мали змогу поспілкуватися з ним особисто та дізнатися багато цікавого.
Ви працювали на різних посадах, відчули митну службу повністю, знаєте її від «А» до «Я». Скажіть, будь ласка, на якому вона зараз рівні розвитку і в якому стані?

Ми переходимо на електронні форми контролю і питання про те, що ми зараз починаємо вводити електронну митницю, як раз є те майбутнє до чого йде митна служба. Можна сказати все тільки починає народжуватися. Сама митниця, весь центральний апарат піклується про те , щоб все перевести на електронні процедури, не просто зробити електронне декларування, як піар-акцію і швидкий хід, а взагалі всі процедури перевести на електронний контроль. Тобто майбутнє митної служби - це звірка інформації про товар з різних джерел і контроль його ще на стадії до приходу на державний кордон. Ми працюємо в рамках системи, яку створила держава: контролюємо все на вході. Коли держава перейде до необхідності контролю руху товару і зрозуміє, що боротьба з контрабандою це повний облік інформації, ось тоді митна служба перебудується на новий ритм.

В багатьох країнах Європи податкова і митна служба загалом об’єднані. Чи планується у нас таке обєднання?

Питання не в тому чи об’єднати це в одну структуру, питання в тому, що коли вони об’єднуються, то утворюється система контролю за рухом товарів, а контролювати зручно і в рамках одного органу. В принципі, якщо ми будемо робити це з двома структурами і інформація, що є в нас буде використовуватися податковою службою, то в цьому і буде суть об’єднання. Якщо держава вважатиме, що це буде зручно, то будь-ласка.

У Вас дуже багато наукових видань, більше 20 книг на митну тематику. Ми користуємося цією літературою. Виникли такі питання. Наприклад, в якому стані і на якому етапі знаходиться електронна митниця?

Цього року не очікувано держава повернулася обличчям і виділила гроші на будівництво системи. Головне це використання різноманітної інформації не тільки для митного оформлення, а й для системи управління. Взагалі митна справа – це саме митна діяльність, те, що стосується виконання митних процедур і система управління цією діяльністю. Ми поки що чомусь розуміємо під електронною митницею тільки оформлення митних декларацій, а тут ще і управління діяльністю. Для того, щоб володіти цією інформацією слід побудувати систему, яка буде зберігати інформацію і масу програмних продуктів, які з цією інформацією навчаться працювати. Частину програмних продуктів ми опрацьовуємо вручну, а в усьому світі вони опрацьовуються автоматично. Цей продукт дорого коштує. Ми цього року почнемо будувати, покращувати нові системи збору і опрацювання інформації.

Якщо буде розвиток електронних митниць, то буде зменшуватись штат службовців у митній службі?

По-перше, держава визначає, яку кількість митників тримати. Можливо і потрібно менше людей, просто в тих традиційних сферах, ми звикли працювати в ручному режимі, але потрібно збільшувати кількість людей, які ці електронні процедури будуть супроводжувати. Це люди різної кваліфікації, не можна відразу з органу митного контролю перевести людтнув департамент інформаційних технологій і скакати : «Тепер ти будеш програмістом». Це теж історична частина: плавно скорочуємо в одному місці і набираємо людей в іше. Тому не дарма Академія митної служби України починає до 2020 року збільшувати об’єм людей, що займаються митними технологіями, і це правильно.

Досить популярне у митній службі таке поняття як ротація кадрів. Постійно нашим службовцям змінюють посади, переводять їх на інші. Як Ви ставитесь до цього явища, які є негативні, позитивні сторони і взагалі ваша думка з цього приводу?

В першу чергу для того, щоб прибрати корупцію. Існує 4 способи боротьби з хабарництвом: перший – це ловити і ув’язнювати, другий – це збільшувати зарплату так, щоб людина не брала хабар, але це ідея не завжди знаходить рішення, бо знайдеться сума, яка покриває ризики. Третій – технологічний, треба вибудувати систему так, щоб людині не було за що давати хабар. Четвертий – ідеологічний, в свідомості людей, треба вибудувати систему так, щоб митник у людей не ідентифікувався з хабарником. Метод ротації кадрів досить незручний з точки зору забезпечення життєвих умов людини. Альтернативою ротації є побудова тотальної системи контролю за діями.

Питання стосовно АМСУ. Як Ви бачите наш розвиток, наші перспективи, майбутнє,враховуючи зміни, що прийшли у звя’зку з переходом під Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України?

Митна служба відчуває недостачу в кадрах весь час. 300 випускників академії - той кадровий резерв, що доповнює митну службу. Митна служба працює не лише з митниками, а й з тими суб’єктами, які оточують її. Тому і брокери, і суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності, і декларанти, і власники складів, ті, хто займається зовнішньоекономічною діяльністю, також повинні розуміти як працює ця система. Якщо Академія готуватиме не лише спеціалістів для митниці, а і для всіх цих структур - робота буде весь час. Ось хороше питання, кого має готувати митна служба. Вона готує тих спеціалістів, які потрібні. Міністерство освіти говорить: «…Давайте не будемо розпорошувати підготовку спеціалістів по різних вузах.Готуватимемо юристів декількох вузів, проте з них одержимо висококласних спеціалістів, тобто юристи будуть хорошими фахівцями з конкретних вузів юридичного спрямування, тощо.»

Тому в тій системі, що існує зараз, Академія митної служби України, яка не дає загальнонаціональних спеціальностей, а є вузькопрофільною, може мати сумні наслідки. Зокрема в тій ситуації, коли видаватимуть квоти по професіях, Академію можуть їх позбавити . Як вихід ми бачимо створення окремої спеціальності "митна справа”. Тут є свої плюси та мінуси. У даній ситуації ніхто окрім Академії цю спеціальність готувати не буде, тому ми йдемо в правельному напряму. Мінусом є те, що у разі, якщо людина звільниться, то куди вона піде з такою спеціальністю? Тому питання академії- це питання стратегії розвитку митної служби, збереження її як самостійного вузу.

Як Ви вважаєте, який рівень освіти у наших випускників?

На мою думку, рівень освіти залежить від того, кого ми набираємо і кого випускаємо.Для цього існують методики для оцінювання рівня освіти спеціаліста. При вступі конкурс у Академії одиним з найбільших в Україні. У минулому та позаминулому році ми входили в 10 вузів з найвищим конкурсом, значить, щоб до нас поступити треба мати гарні знання, інакше не поступиш. Для одержання гарного рівня освіти повинна бути наявність кваліфікованих викладачів, що залежить від кількості учених ступенів. Ми, приймаючи своїх студентів, практично оцінюємо їх по різних якостях, зокрема швидкості входження в митну професію. На мою думку, студент не має прийти на роботу, будучи абсолютно готовим митником, у нього повинні бути ті знання, які допоможуть йому стати митником швидше, ніж після будь-якого іншого вузу.Можливо наша академія і не дає загальнотеоретичних глобальних знань, так як 25% курсу - знання з митної справи Виходить ви як мінімум на чверть отримаєте менше знань, ніж випускники юридичного чи економічного вузу, але ви одержите знання з митної справи. Тобто, ми готуємо спеціалістів для митниці. Тому, скоріш за все, загальнотеоретично спеціалісти у нас слабші, а от у митному спрямуванні - сильніші.

Ви перебуваєте на службі близько 13 років і у вас немає жодної догани. В чому полягає ваш секрет? Як ви добилися такого успіху і досягнули таких висот?

Треба проявляти ініціативу і реалізовувати її. Реалізовувати - значить треба тратити силу і час. Але винний завжди той, хто що-небудь робить…Чому? Тому, що зробив не так. А от коли сидиш тихо, тебе не чіпають і ти не чіпаєш нікого - тоді ти ні в чому не винний. Тому, що перед тобою ніяких задач не ставили. Позиція хороша, але вона безвихідна. Тому, хто рветься вперед , треба проявляти ініціативу і розуміти, якщо ти її проявив, то маєш бути готовий її реалізувати. Не просто сказати: добре було б зробити (а хто буде робити?) Треба ставити питання так, щоб самому її зробити,а це завдає турбот. Це дуже клопітка праця, на це треба тратити час і енергію, сили, здоров’я. В результаті, якщо ти віддаєш багато часу роботі – страждають якісь другі сфери_ сім’я, особисті інтереси, адже час не розтягується.Треба тоді для себе вибирати, хочеш рух вперед- треба працювати, в будь-якій ситуації. При цьому треба розуміти, що ефект досягається через роки, ти накопичуєш базу інформації про себе і потихенько перетворюєшся в професіонала. От якщо не впадеш духом і проявлятимеш ініціативу, йтимеш вперед - в тебе знову все буде добре.

Чи є у Вас якісь побажання або пропозиції наостанок?

Академія - дуже хороший вуз, який об’єднує людей. Бажаю не втратити одне одного з виду. Водночас, готують не колектив, а індивідуального спеціаліста. Тому слід робити все так, щоб загальна маса не призивала до відпочинку,треба вставати і рухатись. Якщо ти встаєш і рухаєшся - тоді ти досягнеш успіху. Я бажаю всім не лінитися і рухатись вперед!

Турик Анастасия (М08-1),

Рекун Наталія (М10-2)

Просмотров: 1816 | Добавил: Egor4750 | Теги: личности, таможня | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Таможня дает добро © 2024
больше новостей в газете а также новости