Среда, 27.11.2024, 07:04
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории раздела
Номер №1 март 2005 [14]
Газета №2 апрель2005 [8]
Газета №3 сентябрь 2005 [11]
Газета №4 октябрь 2005 [7]
Газета №5 декабрь 2005 [6]
Газета №9 июнь2006 [21]
Газета №10 сентябрь 2006 [12]
Газета №11 октябрь 2006 [8]
Газета №12 ноябрь 2006 [10]
Газета №6 февраль 2006 [2]
Газета №7 март 2006 [9]
Газета №13 декабрь 2006 [9]
Газета №14 февраль 2007 [10]
Газета №8 апрель 2006 [10]
Март 2008 №18 [3]
АМСУ май 1012 [6]
Газета Академия - АМСУ
Поиск
Наш опрос
Какой факультет лучше?
Всего ответов: 318
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Форма входа
Теги
EUBAM (3)
Полезность
Сайт клуба "Менеджер"
Главная » Статьи » Газета "Академия" » Номер №1 март 2005


ОФІЦІЙНА АКАДЕМІЯ

 ОФІЦІЙНА АКАДЕМІЯ

 

Два роки тому в нашій газеті зявлялися повідомлення про акредитацію  спеціальностей економічного факультету за освітньо-кваліфікаційним рівнем „спеціаліст”. Тоді було поставлене запитання, яке і на сьогоднішній день залишається актуальним: „Що таке багатоступенева освіта і що вона для нас означає?”.

В умовах тих змін, які відбуваваються в Україні, наше запитання набуває трохи іншого значення. Адже може змінитися сама система багатоступеневої освіти в нашій країні. Для того, щоб дізнатися про деякі аспекти цієї проблеми, я вирішив звернутися до начальника економічного факультету Анатолія Івановича Щетиніна.   

На сьогодні існує триступенева система організації вищої освіти – це освітньо-кваліфікаційні рівні „бакалавр”, „спеціаліст” і „магістр”. До недавнього часу в нашому вузі готували тільки бакалаврів і спеціалістів. Але нещодавно дві спеціальності з економічного і дві з технічного факультетів отримали ліцензію за освітньо-кваліфікаційним рівнем „магістр”. За українським законодавством, у магістратуру беруть тільки найбільш обдаровану частину студентів, яка в майбутньому буде призначена для викладацької і наукової роботи. Але, звичайно ж, тут існують певні межі: на магістратуру поступають тільки 25% студентів від загального набору. Якщо говорити конкретними цифрами, то на магістратуру будуть набирати по 12 курсантів із спеціальності „Менеджмент ЗЕД” і 15 – із „Обліку і аудиту”. Набір курсантів на магістратуру буде проводитися спеціально створеною на засіданні вченої ради Академії комісією за показниками успішності  навчання курсантів.

Наша країна підписала угоди по Болонському процесу і у звязку з цим з наступного року може змінитися система багатоступеневої освіти в Україні. Так, за Болонською системою освітньо-кваліфікаційного рівня „спеціаліст” немає – є тільки „бакалавр” і „магістр”. Враховуючи це, в Академії магістратуру спланували на базі бакалаврата. В реаліях це означає, що по закінченні 4-го року навчання курсанти будуть навчатися паралельно на спеціалістів і магістрів, що розпочнеться уже з наступного навчального року. Але для ведення навчання за рівнем магістра необхідно виконати певні умови, при наявності яких видається ліцензія, тобто дозвіл на підготовку магістра. Тобто, наступного року економічний факультет повинен пройти акредитацію за рівнем „магістра” за двома вказаними спеціальностями, яка, до речі, проводиться один раз на п’ять років. Щодо інших спеціальностей факультету, то в перспективі – акредитація на рівень „бакалавра” і ліцензування на „спеціаліста” за іншими двома спеціальностями – „Міжнародна економіка” і „Фінанси”.

На сьогодні наш вуз прирівнюється до вищих навчальних закладів ІІІ рівня акредитації (за законом, вуз отримує цей рівень у тому випадку, якщо 75% його спеціальностей акредитовано за рівнем бакалавра і спеціаліста). Але, схоже, незабаром такий статус АМСУ може змінитися. Так, якщо 75% спеціальностей будуть акредитовані за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, то наш вуз можна подавати на отримання 4-го, найвищого, рівня акредитації.

Але тут залишається одне „але”. Якщо у системі вищої освіти України зникне рівень „спеціаліста”, то АМСУ буде навчати бакалаврів і магістрів. Та справа в тому, що на роботу митниці приймають тільки спеціалістів, у той час як бакалаврів – ні. Тож якщо Академія справді перейде на Болонську систему навчання, то майбутні випускники-бакалаври, фактично, можуть залишитися без роботи (а це, нагадую, 75% наших курсантів). Яким чином вирішувати цю проблему? На жаль, питання це не просте, а однозначної відповіді на нього поки що немає.

 

Категория: Номер №1 март 2005 | Добавил: amsu (06.03.2008) | Автор: Пасічник Т. М04-1
Просмотров: 964 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Таможня дает добро © 2024
больше новостей в газете а также новости